onsdag 15 april 2015

Smarta lösningar på inredning

Nu är vi inte i den situationen att vi bor trångt. Men jag gillar tanken på "compact living" - inte så mycket för att bo trångt utan för de olika lösningarna som man triggas att komma på.
Jag gillar smarta lösningar och saker som har olika användningsområden.

Hus&Hem hade en artikel om ett par i USA som byggde sin egen husbil och inredde den verkligen som ett litet hus - med en hel del smarta lösningar.
 Bild lånad från Hus&Hem
Bild lånade från Hus&Hem

Här är ytterligare några lösningar som jag tycker man har gjort bra. (Samtliga bilder nedan är bilder som jag sparat ner från Pinterest, dock har jag inte sparat dem, dvs pinnat dem, så jag kan inte hänvisa till respektive sidor...)
Soffa blir säng eller matbord med flera sittplatser.

 Säng och skrivbord i ett

Kolla hur hyllan följer med hela sängen...

Inga kommentarer: