måndag 6 april 2015

Fullt i köksfönstret!

Då var det högt på tiden att plantera om alla de skott som tagit sig i mina plugg-boxar. Jag tyckte att jag hade krukor och jord så det räckte när jag började. Krukorna är återvinning från förra årets köpeplantor som jag sparat - tycker att de är lättare att hantera de kvadratiska krukorna jämfört med runda. "Faten" de står på är förpackningar som vi köpt kött i samt kräfttrågen. Mycket användbara!
Det visade sig att jorden tog slut och lika så mina krukor, så jag fick ta till 3 runda krukor till sonens paprikaplantor samt åka iväg och köpa mer jord...
Jag har lite svårt för att kasta plantor som tagit sig, bara för att de blir så många, så det blev den del plantor att husera (får fundera på om det är möjligt att sätta fler fröer).
Så här såg det ut på köksbänken när jag planterat om de flesta plantorna:
 Så här ser köksfönstret ut numera...

 9 plantor djungelgurka (dottern är överlycklig)
  9 plantor Tigerella-tomat.
 5 plantor gul pärontomat
 4 st Auberginplantor
 9 st plantor av körsbärstomat
 Salladslök och 4 paprikaplantor
 samt 3 av sonens paprikaplantor
Sedan fick det inte plats mer i köksfönstret...
(Men på matbordet precis intill fönstret står ytterligare 8 paprikaplantor, 12 småplantor av jätteverbena samt dotterns 5 ärtplantor...).

Inga kommentarer: