tisdag 12 augusti 2014

Sommar - till trots!

I måndags var det så dax för första arbetsdagen efter ledigheten. Det blev lite oväder i måndags kväll. Runt Trelleborgstrakten kunde man se flera tornados. En syn jag hoppas inte blir vanlig...
Efter kvällsmaten blev det en tur till stranden för att bada. Visst fläktade det lite, men det var inte kallt i luften. Det var absolut inte kallt i vattnet - helt klart över 20 grader! Det var en hel del vågor - några blev rätt höga - barnen stortrivdes, precis som deras mamma!!

För mig brukar det bli höst när man börjar jobba igen, men har bestämt mig för att försöka hålla kvar sommarkänslan lite till. Passar på att njuta av skördade grönsaker. De senaste dygnen har det även kommit regn (även lite hagel). Detta har gjort att jag inte behövs vattna lika mycket. 
SÅ nu önskar jag oss en skön sensommar (gärna en indiansommar/höst som det var 2005, då det inte blev kallt och sämre väder förrän i november!!) 


Inga kommentarer: