onsdag 25 juni 2014

Ommöblering

Efter att jag och barnen målat lite tavlor på gräsmattan idag, valde jag att ägna mig åt att möblera om bland växterna på trädäcket. Plötsligt insåg jag den stora fördelen med att odla i kruka - så enkelt och lätt det var att flytta runt växterna. Om/när det inte blev riktigt som jag tänk mig det, var det lätt att flytta på växterna igen!!!
I vårt förra hus flyttade jag inte så mycket - det krävde ju att man skulle gräva upp allt det som man ville flytta...

Det hela började med att jag äntligen fixat nytt fiberduk till det lilla växthuset. Det fixades med en bit och sedan kom beslutet av att flytta växthuset, då det kanske blir lättare att skona växterna från den starka solen! 
Jag hade även införskaffa nytt jutesnöre, så jag kunde binda upp bland annat tomaterna, bättre än tidigare. Det blev ett antal krukor som jag flyttade över trädäcket, vissa mer än en gång... 
Det blev en rätt trevlig hörna nere vid trollhasslet. Tomaterna kan växa lite till nu, när de har lite bättre stöd.                            



Inga kommentarer: