fredag 27 juni 2014

Nyckfullt väder...

Det gick ut lite varningar om att det kunde bli riktigt busväder idag - regn och hagel. Detta tog jag lite lätt på, tills det började mullra rätt bra runt omkring oss. När sonen plötsligt säger "Såg du blixten mamma?", bestämde jag mig för att snabbt möblera om bland mina blommor igen - denna gång för att skydda dem från eventuell hagelskur. Som jag nämnde i gårdagens inklägg är det bra med krukor då man kan flytta dem ganska lätt...
Tanken var att de skulle få skula under det stora (enda) trädet.
 När man vände blicken åt söder, var det klar blå himmel och strålande sol...
 ... men mot norr övergick himlen till mörkgrå ton och det mullrade en hel del...
... men det kom endast ett par stänk här. Längre österut och även norröver vet jag dock att marken blev vit av allt hagel som kom.
Nu är alla krukor tillbaka på sina nya platser igen. Denna gång hade jag möjlighet att skydda mina fina plantor som förhoppningsvis ska ge fin skörd. Det visade sig dock att det inte behövdes. Det blev lite extra träning med krukor som vikter ;-)

Inga kommentarer: