måndag 26 maj 2014

Lite gubbar snart?

Vilken underbar helg det varit!! Vädermässigt har det varit lite varierande, med regn och åska i fredagsnatt, lite fuktigt i lördagsmorse för att sedan bli mer soligt och varmt. Har varit en del ärenden att fixa med, så jag har kanske inte varit i solen direkt, men bara att få slippa ha en massa kläder på sig, att sitta ute och fika, och äta kvällsmat. I lördagskväll satt jag i min hammock till halv tolv på kvällen innan jag gick in - det kallar jag vardagslyx!!!

Men en del påtande i trädgården har det blivit. Har fortfarande lite att plantera om, några fröer (omsådd) som ska i jord. Det händer mycket i trädgården nu!
Det ser ut att kunna bli några jordgubbar till midsommar i år från egna plantor - kanske inte mängder att frossa i, men några stycken i alla fall. Det blommar för fullt och en del bär är redan på gång. Mer sol så mognar de snart!!!
Jag har inte så många plantor, men några egna gubbar är alltid något extra!!


Inga kommentarer: