onsdag 7 maj 2014

Det växer!!

Det var precis som jag snickrade ihop min lilla odlingshylla till köksfönstret. Då hade det kommit upp små gröna skott som jag planterade om i lite större krukor för att de skulle växa till sig - och det har de ju verkligen gjort!! Krukorna satte jag i tråg som jag sparat (den som spar han har... ) från när jag köpt större köttförpackningar samt trågen som kräftorna ligger i när man köper dem i affären.

Nu, knappt 3 veckor sedan, har tomaterna växt över 50 cm! Djungelgurkorna slingrar sig upp och ner på stöden, paprikaplantorna har skjutit iväg 40 cm, auberginen ca 20-25 cm.
Det är nästan så man hör hur det växer på min odlingshylla!! Jag tycker det är häftigt och blir varje år lika förundrar över vilken kraft det är i de små växterna!
Klicka på länken så kan du se hur Odlingshylla såg ut den 20 april, eller rättar sagt hur de växter som står där idag såg ut då...


Inga kommentarer: