fredag 24 juli 2015

Sommarmarknad på Little Garden

Igårkväll var jag tillsammans med grannen på en tur till Little Garden i Katslösa. De hade sommarmarknad med en del lokala gästutställare. Det fanns handgjorda pilkorgar, ull och siden hantverk, fröer och olika växter och planter, träningskläder, hudvårdsprodukter och mycket mer att beskåda och köpa.
Det var mitt första besök på Little Garden, men jag har hört mycket om dem. De håller lite olika kurser i flätning med pil, gjutning i betong, hypertufa mm. De odlar bland annat chiliplantor, liljor, suckulenter. Mannen i familjen drejar och jobbar i både betong och benporslin!
Fantastiska saker!

Men miljön i sig är underbar! Mexico som inspiration i färgval på innergården. Jag rekommenderar ett besök om man har vägarna förbi! Här kommer några bilder från igår.


 Innergården i dess häftiga färger!

 

 Ingången till innergården från tomten runtomkring.
Flätade pilträd och växelvis gräs och perenner som bildar en gång.

En viloplats ibland elefantgräset

 

Flätade staket (av pil)

En del av de olika alsterna som de hade utplacerade i trädgården och som de själva producerat.
 

 Och så de underbara bladen i varierande storlekar och färger. Så dekorativa!
Tyvärr kommer inte färgerna till sin rätt på mina foto...

 


 Det fanns en hel del "vill ha!"...  ;-)


Inga kommentarer: