onsdag 8 juli 2015

Lite överblick i trädgården - det har hänt en del.

Ibland tänkte jag att det inte händer så mycket i vår trädgård. Då försöker jag tänka tillbaka på hur det har varit här i trädgården och framför allt hur det såg ut när vi började gräva och ställa i ordning trädgården för 3 år sedan.
Lärketräden drogs upp, häcken till grannen lika så. Marken skulle jämnas till och grävas ur och vi skulle gräva ner en pool. Ett träd flyttades
Staket och pergola byggdes samt träddäck. Stenläggning och en mur runt träddäcket. Lika så blev det en lounge, början till ett utekök och vi har murat upp grunden till växthuset. Uppfarten har också gjorts vid. När jag gick runt och fotograferade i trädgården för liten dokumentation, kunde jag inget annat än konstatera att en hel del har blivit gjort och det är en hel del grönska, trots att jag inte har en enda rabatt!!

Här är huvudingången till huset med pergolan. En grind ska byggas... På staketet växer murgröna och vi har silverpäron på spalje.
  

Trappan upp till trädäcket är omgärdat av grönska i krukor. Försöker få det i olika nivåer - inte klar än. Mer kommer att komma.

Nordöstra delen av trädgården - det träd som blev flyttat och som jag var orolig för att det inte skulle klara sig - mår utmärkt! Tomatplantor och andra krukodlingar längs med staketet.

Norra delen av trädgården - nytt för i år är sängen (perfekt viloplats), annars även här mycket grönska, dels som klättrar över staketet, men även i krukorna.

Loungedelen precis intill huset, där vi även har påbörjat ett utekök.

SÅ här såg det ut innan och under grävningen i trädgården.


Inga kommentarer: