onsdag 24 juni 2015

Lite sol efterlängtas...!

Det är slutet av juni - termometern visar 12 grader! Det är för kallt för att vara i juni!! Det är inte ok att frysa när man är i slutet av juni. Och då går jag inte i bikini utan tar på mig i flera lager!!!
Nej nu vill både jag och mina blommor och andra växter i krukorna ha lite sol. 
Jag visade i ett tidigare inlägg att mina jordgubbar hade en massa kart - det är fina gubbar nu - men lite väl bleka! Sonen utropade glatt igår att det minsann fanns en röd gubbe - idag var den uppäten av en fågel :-(
 
Den röda gubben (som numera finns i en dum kråkas mage enligt sonen).

Förra året vid denna tiden var vädret också ostadigt, men vi hade haft en skön vår så växtligheten hade fått en bra start och det var grönt och jag började skörda lite av grönsakerna. Så är det inte i år - det är som om växtligheten är på paus och bara väntar på värme. Nu är det dock lovat att det ska bli lite värme (nästa vecka).
Som vi längtar efter solen!!

Inga kommentarer: