tisdag 16 juni 2015

Det har planterats!

 Nu har eleverna slutat skolan. Själv har man några dagar kvar innan semester och sommar. Det har varit intensivt in i det sista. I helgen har jag försökt återhämta mig. Ett sätt att återhämta sig har varit att stöka rundor bland mina växter och krukor. Nya blommor har inhandlats (för jag skulle ju handla lite jord och då följer det liksom växter med hem...)
 En gammal krukhållare har kommit hem efter städning och tömning i ett förråd som vi haft hos gamla grannar. Den kom väl till pass, så tillsammans med en terrakotta kruka så hamnade den i en av krukorna med underbara salvia.

EN stor kruka med mer salvia står uppe på bordet.
De är ju helt underbara!!

Min jätteverbena har anpassat sig till klimatet, så de hamnade i lite olika krukor.
 Tanken är att de ska stoltsera vi trappen, precis som förra sommaren!
Mina (och dotterna) olika ärtor har också kommit ner i krukor.
Nu väntar vi på värme och sol - som i helgen.
Kom fram till att det förhoppningsvis blir en del årtor i år, för vi har en hel del ärtplantor.







Inga kommentarer: