måndag 18 maj 2015

Gröna sidan upp!

Jag har en granne som jag pratar en hel del trädgård med. Hon är aktiv i trädgårdsförening, anordnar trädgårdsresor och vi två var iväg förra året på Tusen Trädgårdar och tittade på olika trädgårdar tillsammans.
Hon följer glatt mitt odlande och ger glada tillrop och respons på mitt odlande. För visst är det roligt närmågon annan uppskattar det man gör?
Ibland tittar jag till deras trädgård när de är iväg.
Idag kom hon in med en gåva - Kjell Åbergs bok "Gröna sidan upp" (med illustration och recept från Lena Drameus-Åberg) som även var signerad av Kjell.
Jag stod själv och tittade på boken igår (lördag), när jag var på Åbergs, och har funderat tidigare på att köpa den, men det har inte blivit av.
Nu ser jag fram mot härlig läsning

!

Inga kommentarer: