lördag 15 februari 2014

Gillar att fynda!

 Rätt länge har jag varit på jakt efter en bra lässtol som jag tänkte att jag skulle ha under trappen som vi har upp till "vinden" som vi håller på att inreda. Där under trappen har jag mina böcker samt våra spel.
 Min tanke var från början att det skulle bli en bok och läshörna. Hyllorna och böckerna kom snabbt på plats, men jag hittade ingen bra stol. Då det är ett litet utrymme, passar inte vilken stol som helst.
När så min kära mormor gick bort för 2 år sedan fick jag några gamla golvlampor efter henne. 
Tänkte att en av dessa lampor skulle passa till en lämplig stol där under trappan. 
Detta gjorde att mitt letande begränsades ytterligare.

Vi har en loppisaffär i "stan" som jag och mina barn besöker regelbundet. Hittar en hel del fynd och när vi rensar ibland våra egna saker sänker vi en del till denna affär.
För någon vecka sedan när vi var i affären stod den bara där! - STOLEN! 
Jag fyndade denna stol för en liten peng, ca 1/16 av priset för stolar som jag tittat på i möbelaffärer...

Så här fint blev det när den kom på plats.
Har suttit i den ett par gånger - mycket nöjd!!!


Inga kommentarer: