måndag 10 mars 2014

Växterna är på gång i krukorna...

Jag igår visade de krukor som jag planterat nytt i.Jag fortsätter idag på trädgårdstemat - kanske inte så konstigt med tanke på det underbara vårväder vi haft i helgen.
Jag har en del andra krukor i trädgården där jag inte planterat nytt utan försökt få växterna att överleva vintern. Vi (i detta avseende är det då min man) håller på att bygga ett växthus, men det blev inte klart förra året - alltså fick växterna övervintra utomhus i sina krukor.
Jag har några stor krukor som jag har dels japans lönn i, t.ex. denna kruka, som jag la lite granris i inför vintern. Tänkte avvakta lite till innan jag tar bort riset. (ansiktsskulpturen har min dotter gjort - det är hennes ansikte.)
Hängsäljen har stått lite i skydd i en hörna - den har jag nu lyft fram för att vårsolen ska skina på de små "kissarna" som finns på den. Den verkar ha klarat sig bra i vinter.
Bruddlejan har också fått lite ris på jorden. Väntar även här lite till med att ta bort det. 
Passar på att beskära den lite då också.
Där har det kommit en hel del skott. Hoppfullt!
 Citronmelissen innan jag "rensat upp" den lite
 Efteråt
Det känns lovande det här...!

Inga kommentarer: