måndag 31 mars 2014

Det var på tiden

Det har väl inte hänt ordentligt sedan vi flyttade in. Jag har varit på väg ett par gånger, till och med tänkt att få någon annan att göra det.
Jag pratar (skriver) om att putsa fönster.
Vi har en del fönster som är "stängda" fönster på nedanvåningen, det vill säga de går inte att öppna. Det blir till att klättra upp på stege (de sitter en bra bit upp från marken sett), om man vill putsa dessa fönster. Även de öppningsbara fönstren är det ett tag sedan (1 - 1,5 år), de blev putsade ordentligt. 
Med det fina väder som varit nu ett tag, har jag gått och retat mig på de otroligt smutsiga fönstren. I söndags blev det att jag plockade fram några gamla handdukar, fönsterskrapan, ättikspriten och en lagom stor spann (hink) att balansera med på stegen. Med lite ättika i vattnet gick det som en dans!
Det blev två vattenbyten till de 8 fönstren på utsidan... 
 Men fint blev det (här det lilla fönstret i köket).

Inga kommentarer: